Tamiya FF-03PRO Chassis Kit

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Bei Tamiya ist ein neues Tourenwagen-Chassis mit Frontantrieb auf dem Weg! Das FF-03PRO Chassis Kit baut auf einem Kunststoff-Chassis mit längs angeordnetem Akkuschacht auf. An der Vorderachse sorgt das vom TA05 bekannte IFS-Aufhängungssystem („Inboard Front Suspension“) mit innen liegen Dämpfern für eine gute Straßenlage. Je nach Karosse kann der Radstand an der Hinterachse von 257mm auf 245mm oder auf 233mm verkürzt werden. Erhältlich ist das Auto in Japan ab Juni für 22.800¥ (ca. 184 Euro).

The battle which becomes numb by the Brin new FF touring car which adopts vertical ranging battery layout is enjoyed

As for FF-03PRO of slim chassis constitution of battery vertical ranging, such as the rhinoceros Dubai side bodily sensation is produced the battle and the strain which are grasped and three wide in the hand only of identical stipulated front drive touring car race/lace the sweat the new feeling touring it is car which. It is possible to enjoy the 4WD machine behavior and the driving technique which differ such as FF peculiar tack/tuck in.

The bulk ball diff. (the inch size ball ×12) it equips the new development compact gear box. Around front suspension the suspension setting whose balance is good the short reversible suspension arm, due to glass entering nylon make TRF416 upright, and IFS adoption, becomes possible.

In the rear section be able to set damper installation position on suspension arm front and back, the wheel base with section rearrangement in 3 patterns of 257, 245 and 233 modification possibility.

The TRF damper HB coat, titanium coat piston rod specification, the aluminum turn buckle shaft (3×32mm), is appearance in the PRO specification which works for completeness the base of the high functional part which such as aluminum horn, aluminum pyro ball for the high torque servo saber/ball nut and 06-26T [hutsusokotopinion]becomes.

Quelle: Tamiya

2 Kommentare

  1. Antony Hammel on

    Sieht sehr interessant aus, vor allem die Anordnung des Motors ganz vorne macht Sinn. Was mir nicht gefällt, sind die Umlenkhebel für die Dämpfer vorn. Das hat schon im Neuzustand fast immer zuviel Spiel.

  2. Sehr schön, dass mal wieder ein Front kommt! Ich würde mich über einen Citroen C4-Deckel mit kurzem Radstand freuen…